En 6 årings tankar!

Jag och Kim var ute och gick med Bamse i skogen igår, vi kom fram till kyrkogården då frågade Kim:
- Ska vi gå till dom där som har rökit för mycket?
Han menade sin farmor och farfar som är begravda där, har väl sagt någongång till Kim att dom har dött pga. rökning och det hade han tydligen snappat upp, dom dog av lungcancer båda två.
Sedan gick vi förbi minneslunden, jag sa till Kim att Jennies pappa som är död ligger där, Vi skrev hans namn och ritade ett hjärta till han i sanden. Kim sade:
- Det är synd om Jennies pappa som är död!
- Ja, svarade jag, och det är ju synd om Jennie som inte har någon pappa.
- Jennie kan få låna min pappa, svarade Kim då, han tycker verkligen mycket om sin storasyster.
Sedan frågade han lite konstiga frågor om hur Jennies pappa låg, om han hade utsträckta armar eller raka armar och vilket håll han låg på. Vad svarar man på det? Jag försökte förklara för han att när man dör finns bara skelettet kvar. Då kom vi helt plötsligt in på dinosaurier och dinosaurieskelett. Han har så mycket frågor om allting, frågor som är omöjliga att svara på tex. Varför finns det moln, varför är molnen vita? Det är verkligen mycket som snurrar i hans lilla huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0