Det blev inte Florida!

Jag och Tony var så nära att boka en resa till USA för ett tag sedan. Vi hade möjlighet att få låna ett hus i Tampa i Florida. Vi hade så gott som bokat på resebyrån, skulle bara betala. Då berättade dom på resebyrån att from. januari 2009 så måste man fylla i ett särskilt inresetillstånd till USA. Vi lyckades få fram det på datorn, man skulle fylla i sitt passnummer och sedan var det en massa frågor man skulle svara på. Det var bla. frågor om man hade begått terroristhandlingar, det är väl mycket pga. alla terroristattentat, World Trade Center och sånt. Terroristhandlingar har vi ju inte begått men där var en massa andra frågor som vi inte riktigt kunde svara nej på. Bla. om man hade sökt visum och blivit nekad, det hade jag ju gjort. Jag bodde i USA och jobbade där i ett år när jag var 19. Sen när jag kom hem så skulle jag åka tillbaka igen men då fick jag inget visum. Sen var det dessutom några frågor som Tony hade lite problem med. Även om vi hade fått klartecken på inresetillståndet så var det ingen garanti för att vi skulle få komma in i landet. Det känns ju inte så där jättekul att lägga så mycket pengar och så kanske få vända på flygplatsen och åka hem igen.
Så det blev inget med det tyvärr, men vi har bestämt att vi ska åka till Disney i Paris istället. Var där när Jennie var liten och vill gärna åka dit med Kim också. Det är jävligt dyrt men vi tänkte åka någon gång i Maj då det inte är högsäsong, det brukar vara billigare och dessutom är det inte lika mycket folk då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0