Hemlösa!

Tittade precis på Insider med Robert Ashberg, det handlade bla. om hemlösa. Är det inte märkligt att dom hemlösas situation alltid ska diskuteras i samband med jul. Jag kan inte låta bli att tänka, men resten utav året då!  Då går det bra att strunta i dom, eller? Dom är väl lika mycket hemlösa då.
Dom räknar med att det finns ungefär 18 000  hemlösa personer i Sverige. Det är en ganska hög siffra, jag förstår inte varför det ska finnas några hemlösa i Sverige överhuvudtaget. Har inte alla människor rätt till ett drägligt boende enligt Sociltjänstlagen. Är inte lagar till för att följas? Det är klart ska man bara uppmärksamma dom hemlösas situation  när det är jul så kanske det inte är så konstigt att det inte händer så mycket i denna frågan. Kan det kanske tom. vara så att dom här människorna och deras problem inte har särskilt hög prioritet i samhället.
Jag kan ju bara se till hur dom gör i Falkenberg, där inkvarteras dom hemlösa på Hotell Steria eller vandrarhemmet i Skrea, det är ju en otroligt smart och genomtänkt lösning i dessa besparingstider, eller hur?
Inte nog med det, läste i Hallands Nyheter för några dagar sedan att bänkarna vid Pressbyrån på torget i Falkenberg har tagits bort på grund utav att missbrukarna brukar sitta där, trodde inte att det var sant. Det kanske är lika bra att ta bort alla bänkar i hela stan så att inte någon utav missbrukarna råkar sätta sig där, det hade ju varit katastrof, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Liane

Jag håller verkligen med dig!

Tack för att du länkade min till min blogg, ska se om jag får in en länk till dig med!

Hoppas ni fick vårat julkort! Vi fick erat idag, jättefint kort! :D



/Liane

2008-12-18 @ 15:32:01
URL: http://liane1.blogg.se/
Postat av: Liane

Hej igen! Vad gör ni på lördag?? Ni kna komma förbi då om ni vill, efter fem typ. Jag jobbar hela helgen å e bara ledig dagen före julafton så det blir lite tight om tid... men ni får gärna komma förbi då om ni vill! Jag har inte köpt julkapp till Jennie än, så jag får komma förbi innan julafton och lämna den. Ska handla alla mina den 23, typiskt att man är så sent ute!

2008-12-18 @ 19:04:08
URL: http://liane1.blogg.se/
Postat av: Kicki

Visst är det fruktansvärt att det är så här i vårt s.k välfärdsSverige...vilka e de som dömer ut dessa redan utsatt människor...jo, våra kommuner och regeringen som inte skjuter till pengarna...för det är väl självklart att vi ALLA måste hjälpas åt på ett eller annat sätt för att även dessa medmänniskor ska kunna ha ett drägligt liv, trots deras missbruk

2008-12-19 @ 18:11:22
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller fullständigt med dig, jag blev rosenrasande när jag läste det där m bänkarna vid pressbyrån. Gick hela dagen och grubblade på en insändare till

HN. Jag anser att om folk är så jävla fina att de inte kan dela bänk med en missbrukare, så kan de gott stå ute i regnet och frysa!!! Nu har jag läst din blogg, du skriver jättebra! Kram lillasyster







































































































hn

2008-12-22 @ 16:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0