Möte!

Har varit på ett möte idag i tre timmar, det var en kompis till mig som har lite problem med sin son. Jag var med som vän till mamman, sedan var det rektorn på hans skola, två personer från Soc, en från Familjecentrum och två stycken från Lotsen (resursskola) Det var intressant men väldigt segt att sitta där så länge. Det är nog väldigt lätt att man som förälder känner sig överkörd utav alla dessa människor med sina fina utbildningar. Jag menar man gör väl så gott man kan som förälder, det finns väl ingen som är perfekt. Det är så lätt för utomstående att sitta och säga hur man ska vara som förälder, det kanske inte är riktigt lika lätt när man som förälder är mitt uppe i allting. Alla barn är ju olika och har olika behov. Jag hade kunnat skriva så väldigt mycket mer om det här och vad jag tycker om vissa saker men av hänsyn till dom inblandade så låter jag bli.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Hillevi !

Ja du vilken makt dom har och hur fel den används ibland, i Fbg väldigt ofta till och med.

Hoppas att din vän får hjälp och inte stjälp.

Kram

2009-04-21 @ 21:32:46
Postat av: Hillevi

Ja, kan tänka mig att man känner sig väldigt underlägsen, maktlös och totalt värdelös som förälder i en sådan här situation. Undrar verkligen om det är det som är meningen med det hela.

2009-04-22 @ 13:44:22
URL: http://hillevitony.blogg.se/
Postat av: synne

Tack för din omtanke,men det är nog det lättaste med en trädgård att hålla i en högtrycks spruta.Då står jag ju still och lyfter ingen.Men Bo har ju varit hjälp mig."ler" Kram Synne

2009-04-22 @ 20:58:08
URL: http://olmikhus.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Nej du Hillevi...det som e tuffast e väl de som står brevid å ska tala om hur man ska göra med sina barn, trots att de inte känner de mer än till ytan...kikar in å önskar dig en god natt!!!

2009-04-22 @ 22:35:59
URL: http://gammtackan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0