Jobbintervju!

Har varit hemma med en sjuk liten Kim både idag och igår, han hostar och är jätteförkyld. Han är inte direkt typen som tycker om att vara hemma och vara sjuk, han klättrar nästan på väggarna. Igår när hans kompis ringde på dörren så kände han sig genast mycket bättre, han tyckte det var jättetråkigt att han inte fick leka med honom.

Idag klockan 15.30 ska Tony på en jobbintervju, det gäller det där jobbet som jag skrev om tidigare. Nu var det uppe i över 200 sökande så chansen är väl inte så stor att just han får det, men han fick ju iallafall komma på en intervju.
Jag hoppas verkligen att dom väljer honom, han hade verkligen passat så bra för det jobbet. Dessutom är han väldigt trött på Torsåsen, han har ju jobbat där i över 6 år nu, det är väldigt slitigt, han börjar klockan 4 varje morgon, dessutom har han väldiga problem med sin rygg, vilket beror på alla tunga lyft. Han har börjat gå hos en osteopat för ryggen, det har väl hjälpt lite grann men det blir ju inget bestående i och med att det är pga. jobbet som han har ont.
Dom sliter verkligen ut sig på det jobbet, det är så många som har problem med både ryggar, axlar mm.
Jag håller tummarna!


Kommentarer
Postat av: Eva T

Hej !

Jag också. Jag hoppas att de sista ansökningarna kom in INNAN slutdatum fast man vet ju aldrig i den här kommunen. Kram

2009-01-27 @ 15:07:44
Postat av: tony

det sket sej, hade inte rätt kompetens vilket jag nog visste innan men jag hoppades att jag kanske skulle få chansen att visa att jag va rätt man!men det kanske kommer mer chanser!!jag är inte den som ger upp!!!tony

2009-01-27 @ 16:37:32
Postat av: Eva T

Hej Tony !

Det är väl attan så konstigt att inte du skulle kunna få det jobbet. Det finns ju väldigt många som kommit in utan utbildning på jobb, både här, i ex Hstd och Vbg. Som sedan fått intern utbildning och kan kalla sig behandlingsassistenter. Oj oj vad konstigt det kan bli. Vi kanske skulle satsa på att starta upp något eget. Det behövs bara någon med rätt utbildning som verksamhetschef och en sån vet jag redan. Ha det Kram

2009-01-27 @ 23:34:32
Postat av: tony

ja han hade för mycke teorier om gamla missbrukare och deras beteende vid vissa situationer kanske har han rätt men jag kände inte igen min egen personlighet i hans teorier fast vad vet jag han kanke är en spåman?han kanske skulle ha gett mej chansen att få bevisa att jag är the man for this job. mvhtony

2009-01-28 @ 14:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0