Träningsnörd!

Idag har vi varit med Kim på simskola på Klittebadet. Jag passade på och träna när vi ändå var där, jag håller nog på att bli värsta träningsnörden (skulle inte tro det) Nej det är nog ingen risk, men jag känner mig väldigt motiverad att träna just nu och då gäller det ju att passa på man vet ju aldrig hur länge det håller i sig. Tränade iallafall i en timma medans Kim var på simskolan. 
Sedan skulle Tony iväg på innebandy så vi var tvugna att åka hem, annars hade jag nog kunnat träna en stund till.

Våran granne Jobson (Tony kallar han så för han hatar att jobba) var här sen och ville låna pengar, han var så förkyld så han behövde pengar till en flaska whisky. Han har alltid någon anledning till varför han behöver dricka, är det inte det ena så är det de andra. Vi tycker att han har alkoholproblem, men det tycker han inte själv och då är det ju inte mycket man kan göra åt saken.
En dag hade han varit och pantat flaskor och fått 42 kronor, han berättade att han hade fått ihop 16 middagar för dom pengarna, det var väl typ nudlar, nudlar och nudlar, mat är väl inget han prioriterar direkt.
Ja, han är rolig, han brukar låna det mesta utav oss, är det inte pengar så är det kaffe, telefonen, filmer, tvättmedel eller något annat.

Kommentarer
Postat av: EvaT

Hej Du !

Låter nästan lite medberoende, låter det som.

Kram å ha en underbar helg....

2009-01-16 @ 22:34:37
Postat av: Hillevi

Hej!

Har faktiskt inte tänkt på det på det viset, vi är så vana vid att han alltid lånar saker. Han och Tony har känt varandra sen dom var små, både jag och Tony har väl sagt till han ett antal gånger att han dricker för mycket men så länge han själv inte inser det och vill göra något åt saken så är det svårt.

Ha det bra!

Kram från oss!

2009-01-16 @ 23:17:20
URL: http://hillevitony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0