Disney!

Nu har vi bokat resa till Disney i Paris, vi åker den elfte maj och kommer hem den femtonde maj. Vi ska bo på samma hotell som vi gjorde när vi var där med Jennie när hon var liten. Det bästa utav allt var att det blev betydligt billigare än vad vi hade räknat med, det beror väl mycket på att vi valde att åka på en måndag och inte på en helg. Det är ju dessutom mycket bättre, då är det inte lika mycket folk, vet att det kan bli väldigt mycket köande annars.

Tony har sökt ett nytt jobb, dom ska öppna ett typ "härbärge" här i Falkenberg för missbrukare och hemlösa, äntligen det var väl inte en dag för tidigt. Sista ansökningsdag var i måndags, dom hade fått in 175 ansökningar. Hoppas, hoppas att Tony får det, håller tummarna för det, det hade verkligen passat han perfekt. Vi pratade med en som heter Mats i stan som också jobbar med missbrukare, han sa att han hade rekommenderat Tony till detta jobbet. Verkligen snällt av han.  
Hoppas, hoppas, hoppas! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !

Lycka till ! Jag hade själv velat ha det jobbet, men Fbg är för litet när det gäller "personal" mycket kompis mentalitet vid anställningarna här, tyvärr. Kram

2009-01-21 @ 20:48:39
Postat av: Hillevi

Hej!

Har du också sökt? Lycka till du med isåfall. Jag var också intresserad av att söka det men när jag hörde att det var 175 sökande så la jag ner det, tänkte att jag har väl inte en chans.

Kram Hillevi

2009-01-22 @ 12:31:15
URL: http://hillevitony.blogg.se/
Postat av: Eva T

Hej !

Nä jag sökte inte,sökte, lite synd för detta har jag ju pratat mig varm för i denna stan i snart 10 år. Kanske bra att inte du oxå sökte (om ni båda skulle jobba där menar jag) Det finns redan för många "släktingar" och kompisligor i kommunen Falkenberg. Från dagisgolvet upp i toppen, fast kanske inte sååååååååå konstigt med tanke på hur liten stan är.

2009-01-22 @ 16:29:23
Postat av: tony

jadu eva.T jag trodde du skulle bli glad för min skull!!men du tycks ogilla att det går bra för andra fd missbrukare!!att mats rekomenderade mej berodde nog på andra saker än kompisanda jag känner knappt mats själv han kanske vet hur jag fungerar tillsammans med människor!!men va inte orolig det är bara en intervjuv!!mvh Tony

2009-01-24 @ 13:11:53
Postat av: Anonym

Håller tummarna för dig Tony!!! hoppas du får det. vet hur bra du skulle passa och brinna för detta .Om man verklihen vill någonting gäller det att man satsar och det gör du!! håller tummarna kram din dotter

2009-01-24 @ 15:59:54
Postat av: Eva T

Hej Tony !

oj då, Du missuppfattade mig totalt, läste mina inlägg för att se om jag uttryckt mig så knepigt.

det jag menade var att det var tur att inte Hillevi oxå sökte det finns för många "familjer" i kommunen.

Sen att det kompisanställs här det vet/ser väl du också, eller ?

Att jag inte skulle vara glad för din skull är så fel som det kan bli, det hoppades jag att du förstod av mina tidigare skriverier här. Tror att du blivit perfekt på det jobbet och det är vi nog fler som skulle tycka inkl Mats. Blir ledsen att du tycks tro att jag ogillar att det går bra för andra fd. Trodde att jag visat det i den här stan i över 10 år, men där ser man hur missuppfattad jag verkligen är och har blivit. Ja då är det väl sant då. Den här stan är för liten, när vi inte ser skogen för alla träden.

2009-01-24 @ 18:11:06
Postat av: Eva T

Hej igen !

Skrev att jag blir ledsen, det var bara förnamnet.

Riktigt förbannat ledsen blev jag av vad du gav uttryck för. Tårarna brinner innanför ögonlocken och jag börjar förstå att folk varken lyssnar eller läser VAD det är jag säger. Det räcker att det kommer ifrån mej tydligen så ska det tolkas som missunsamhet, skitsnack mm. Se dig om i samhället och säg att jag har fel ! ?

2009-01-24 @ 18:26:22
Postat av: tony

förlåt mej!!kanske är jag lite väl känslig just nu inför den stundande intervjun!!klart att en del av det du skriver stämmer!!jag har nämligen sökt sådana här jobb ett antal gånger och inte fått chansen ens till en intervjuv!!jag har jobbat på torsåsen i sex år och börjar jobba kl 0400 varje dag mån-fre!!min högsta önskan är att få arbeta med utsatta!!nu kanske jag får chansen!!så jag blev nog lite väl känslig!!kramar tony

2009-01-24 @ 19:33:02
Postat av: Eva T

Tony !

Önskar dig lycka till. Kram

2009-01-24 @ 21:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0