Att dela är en tillgång!

Stig och Margareta Björhag i Värnamo är några som har betytt otroligt mycket för Tony. Han bodde hemma hos dom i ett och ett halvt år efter att han hade varit på Tursbo. Jag beundrar verkligen dom jättemycket, dom är så otroligt snälla och kärleksfulla. Dom har haft väldigt många killar och tjejer boende hemma hos sig genom åren. Dom gav Tony så otroligt mycket, dom hjälpte honom att få tillbaka sitt borttappade självförtroende och sitt människovärde. Hade det inte varit för dom så vet jag inte om Tony hade varit där han är idag.
Dom var även på vårat bröllop, Margareta läste då en jättefin dikt, hon har gett ut ett flertal diktböcker.


ATT DELA ÄR EN TILLGÅNG

Att dela - tanken med någon
Att dela - känslan jag har
Betyder - för mej en tillgång
Lyssnande viktigare än svar.

Att dela - glädjen med någon
Att dela - mitt leende likaså
Uppleva att någon är nära
Och blickar då mötas få.

Att dela - frågor med någon
Att dela - problemen jag har
Kan göra dagen lättare
Kanske någon kan ge svar.

Att våga - visa mina tårar
Att våga - visa en sorgsen blick
Betyder mycket för oss båda
Starkare gemenskap vi fick.

Att våga - dela med någon
Att våga - visa vem jag är
Att dela - är en tillgång
En styrka i Livet som bär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0