Bilproblem!

Vaknade av att telefonen ringde klockan 6.40 idag på morgonen. Det är absolut inget ovanligt här hemma hos oss, det är nästan mer regel än undantag kan man väl säga. I och med att både jag och Jennie jobbar i vården så är man van vid att bli inringd i tid och otid. Lite synd om Tony bara som aldrig får sova, han börjar ju jobba klockan 4 varje morgon och hade verkligen behövt att få sova när det äntligen är helg.
Fast den här gången gällde det inte jobb, det var Jennie som ringde och hade lite problem, hon var på väg till sitt jobb men så hade hennes bil FASTNAT!
Nu undrar ni säkert, vadå, hurdå fastnat?
Jo, det var så här att hon skulle ta en genväg över järnvägen, som dom nyligen har tagit bort, dom har gjort en grusväg på ett ställe där. Ända tills nu så har man kunnat köra den vägen med bil, men nu hade dom satt upp grindar där. Så hon blev tvungen att backa tillbaka och då hade bilen hamnat helt snett med bakhjulen så den satt fast. Hon hade ju dessutom bråttom, hon skulle ju börja jobba klockan 7, så då blev hon ju tvungen att ringa Tony så han fick komma och hjälpa henne. Hon hade lämnat bilen och gått sista biten till jobbet, när Tony kom dit hade han bara backat ut bilen, det var inga större problem för honom. Sedan körde han bilen till Jennies jobb, och ringde henne så hon kunde hämta bilnyckeln. Han kunde inte låta bli att skoja med henne lite, så han sa:
-  Bilen sitter fast och den går inte att flytta!
- Ja, det var det jag tänkte, svarade Jennie, den går väl aldrig att få väck därifrån.
Lilla gumman, det är inte lätt när man precis har fått körkort. Hon var rädd att hela bilen skulle välta om hon backade, i och med att den stod alldeles snett. Vilken tur att Tony kom och räddade henne.

Kommentarer
Postat av: EvaT

Hej !

Ja ja men jag vet inte jag, ska kanske se upp med mina medtrafikanter lite extra till den lilla blir varm i kläderna, hi hi. Kram

2009-01-12 @ 13:02:49
Postat av: Hillevi

Hej!

Ja, det är nog säkrast, är själv väldigt rädd när jag åker med henne, men försöker dölja det för henne.

Ha det bra!

2009-01-12 @ 15:51:36
Postat av: tony

Jag tycker Jennie kör bra! lite ovan bara men jag litar på henne till 100% det gäller bara att bli vän med bilen hon har ju precis fått lappen det gäller bara att öva och öva och öva så blir hon grym bakom ratten!!mvh Tony

2009-01-12 @ 19:06:20
Postat av: Eva T

Ok då, det gäller att ha tillit. Å jag/vi har ju säkert både åkt och mött många "värre" förare. Kanske t.o.m varit yra själva utav någon underlig anledning å tagit plats bakom ratten. Kram på er å ta det nätt i trafiken..................

2009-01-12 @ 20:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0