Övervakare!

Får väl försöka skriva lite här, har inte haft så mycket tid att blogga på sista tiden jag har jobbat väldigt mycket. Tony fick ett samtal från en gammal kompis idag, han undrade ifall Tony kunde tänka sig att bli hans övervakare. Jag har sagt det till Tony i flera år att det skulle väl kunna vara något för honom att bli övervakare. Han vill ju gärna använda sina erfarenheter till något positivt och jag tror att detta kan bli väldigt bra. Denna killen som han ska bli övervakare till är en utav Tonys allra bästa vänner, dom har känt varandra väldigt länge. Samtidigt så är den här killen väldigt medveten om hur Tony fungerar, han vet väldigt väl var Tony står när det gäller alkohol och droger att det är nolltolerans som gäller. Förhoppningsvis så är det ett medvetet val från hans sida att han väljer just Tony, att han verkligen vill skärpa till sig och ordna upp sitt liv och bli drogfri. När Tony hade varit drogfri i ungefär ett år så kontaktade denna killen Tony och bad honom om hjälp att få komma iväg på behandling och Tony hjälpte honom att komma iväg till samma ställe som han själv hade varit på. Den här killen resonerade som så att kan du klara det så kan jag också, och det gick bra ganska länge för honom också men efter några år så föll han tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Kicki

tror faktiskt att har man själv varit i drogträsket så ser man alla varningsklockor bättre en någon som inte har upplevt det själv...den killen verkar ju ha ett stort förtroende för Tony när han frågar honom om det...hoppas det blir bra hur ni än väljer för visst e det en stort ansvar man tar på sig!!...kramiz

2009-07-30 @ 20:27:09
URL: http://kickisamatorfoton.blogg.se/
Postat av: Eva T

Hej Hillevi !

Han skulle vara en attans bra övervakare det är jag helt övertygad om för han är en fin rak och ärlig människa. Men kombinationen vän och övervakare är inte alltid så bra. Lika lite som att vara övervakare till någon man har en annan nära relation till familjemedlem syskon eller käraste. Däremot så att relationen lekmannaövervakare som övergår i en vän relation, men det är en annan femma. Det kan som vän vara väldigt svårt att vara konsekvent, objektiv och ibland vara tvungen att rapportera mindre trevliga grejer. Men detta är bara mina erfarenheter, det kan vara svårt att både vara "myndighet" och vän samtidigt. Fast i deras relation kanske det kan bli riktigt bra.

Stor kram och ha en riktigt bra helg.

2009-07-30 @ 22:15:33
Postat av: tony

tjena Eva jag förstår precis vad du menar och jag tycker det låter sunt. MEN det beror oxå på vilken kompis relation man har till sin vän. Den relationen jag har till ...... är väldigt rak och han vet hur jag fungerar och hur jag är som person. Så jag känner inga dåliga känslor i detta tvärtom men som sagt man kan ju aldrig veta, det känns väldigt inspirerande så jag tror det ska bli bra !!!kram Tony

2009-07-31 @ 15:12:46
URL: http://hillevitony.blogg.se/
Postat av: systeryster

Jag är helt övertygad om att du kommer fixa detta galant, hoppas att det går lika bra för... som det har gjort för dig!!! (stavas galant så förresten?)

2009-07-31 @ 17:11:22
Postat av: tony

tack så mycket, du är snäll "yster"!!! !

2009-07-31 @ 19:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0