Humlor och jättemyror!



Hittade en skadad humla på fönsterbänken i köket innan idag, naturfotografen Tony var snabbt på plats och fotograferade den med sin kamera. Jag har nog aldrig sett en humla i närbild förr, den ser ganska läskig ut tycker jag, den ser ut som ett hårigt litet monster. Eller så kanske det är jag som har tittat på för mycket skräckfilmer, tittade på en film på TV4 Film när jag jobbade förra natten. Dom visar verkligen en massa B-filmer på den kanalen särskilt på nätterna men det är ju ett bra sätt att hålla sig vaken och få tiden att gå. Filmen hette Mimic och den handlade om en massa slemmiga jättemyror som levde under en tunnelbana. Där bodde även en massa hemlösa människor men dom blev uppätna av jättemyrorna. Jag kanske skulle försöka sova istället för att sitta här och svamla om humlor och jättemyror klockan tre på natten *L* Har bara kommit in i lite fel dygnsrytm i och med att jag jobbade förra natten.

Kommentarer
Postat av: Kicki

WAOW...så läcker foto...hoppas ni haft en bra midsommar!!!...kramiz å ha en fortsatt trevlig helg, ska snart åka till Örebro för att sen fira min mamma imorn...sköt om er!!! =D

2009-06-20 @ 12:22:06
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Tack Kicki, vi har haft det jättebra, hoppas att du också har haft det bra.

Kram!

2009-06-20 @ 18:31:19
Postat av: Eva T

Hej !

Den är ju hur vacker och häftig som helst.

Kram

2009-06-22 @ 19:50:12
Postat av: Hillevi

Bilden är ju jättebra men själva humlan är nog lite väl hårig för min smak L

2009-06-22 @ 22:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0