Blommor!

Idag har vi varit på Ålyckan och köpt blommor till Tonys mamma och pappa på kyrkogården, påskliljor och penseer. Det blev fint men det är riktigt kallt ute idag, hoppas att blommorna inte fryser ihjäl. Så mycket blev det med den våren.
Tonys mamma var bara 49 år när hon dog och hans pappa blev bara 69 år.
Jag är så glad att jag fick lära känna Tonys pappa innan han dog och att han fick se Tony ordna upp sitt liv och bli drogfri och att han dessutom fick träffa Kim. Det har nog inte varit lätt alla gånger för Tonys föräldrar, jag kan tänka mig vilken otrolig oro och maktlöshet dom måste ha känt när det gällde Tony. Men hur jobbigt det än var så fanns dom alltid där för honom, dom gav aldrig upp hoppet om sin son. Jag tror att det är en utav orsakerna till att det har gått bra för Tony, att han alltid har haft sin familj som har brytt sig om honom. Tonys pappa var väldigt sjuk innan han dog, han hade både KOL och lungcancer och fick syrgas i hemmet. Tony ställde upp jättemycket och hjälpte honom då, det kändes väldigt bra för honom att få ge tillbaka lite till sin pappa. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Hillevi och Tony !

Så befriande och skönt det är att hinna göra gottgörelse till sina nära och kära medan dom finns i livet.

Själv fick jag göra gottgörelse med min sponsor, sedan genom brev och besök på kyrkogården för att be de mina om ursäkt. För att någonstans komma till en försoning med mig själv för all den skuld jag känt.

Kram

2009-03-22 @ 20:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0