AAARRRGGG!





Här sitter jag och bloggar klockan halv fyra på natten, jag är nog lite störd eller något. Det är ett larm på en bil som har hållt på att tjuta i en och en halv timma. Först så satt jag vid datorn och försökte vänta ut det, tänkte som så att dom som äger bilen måste väl stänga av det någon gång. Men icke, jag försökte sova men det höll på att tjuta var femte minut ungefär så det var omöjligt. Var ej säker på vem som ägde bilen så jag försökte ringa störningsjouren men det gick inte att komma fram där. Tony sa att det var några i huset jämte som ägde bilen, letade upp deras nummer i telefonkatalogen och ringde dit klockan halv tre på natten. Det var någon Niklas som svarade, jag frågade om dom hade en röd bil som stod utanför och tjöt. Han svarade att det var hans mammas bil och att hon låg och sov. Jag sa att då får du nog ta och väcka henne för den har stått och tjutit i snart två timmar nu. Ja, jag vet, svarade han då. Jag och Tony gick ut på balkongen, efter en stund så kom mammans kille ut, jag frågade om det var hans jävla bil som stod och tjöt. Han svarade att det nog var något fel på larmet att det inte gick att stänga av. Så du menar att den ska stå här och tjuta hela natten då, frågade jag. Då svarade han så här, det är väl inte så farligt har du inget annat att störa dig på. Då blev jag riktigt jävla förbannad och jag stod där på balkongen i pyjamas och gapade på den där idioten. Jag vet knappt vad jag sa till han, jag var så arg så jag skakade i hela kroppen. Jag sa att hans jävla biljävel hade hållt på att tjuta i två timmar och att det var likadant förra natten. Han hade inte hört det sa han. Då frågade jag han, vad är det för mening med att ha ett larm på bilen om du ändå inte hör det. Det går inte att stänga av det sa han då. Då kan du ju ta och parkera din jävla bil någon annanstans, svarade jag, vi vill faktiskt sova här, Tony ska upp och jobba klockan fyra på morgonen. Han gick fram till bilen så sa han, nu har jag stängt av det, kan du lugna ner dig nu. Så jävla konstigt då helt plötsligt så gick det att stänga av det.
Jag brukar verkligen inte vara den som klagar på folk, vi har bott här i femton år och jag har aldrig ringt någon störningsjour förut eller klagat på någon granne. Men ska man verkligen behöva lyssna på ett jävla billarm som håller på och tjuter i flera timmar mitt i natten. Dessutom så visste dom ju om det, han sa ju till och med att det var något fel på det och killen som svarade i telefonen hade ju också hört det i flera timmar. Jag tycker att det är så jävla nonchalant och så fruktansvärt dålig stil. När han dessutom kommer ut och är stöddig mitt i natten istället för att exempelvis be om ursäkt då kunde jag liksom inte behärska mig längre. Det är hemskt när man blir så jävla arg, jag tappar liksom kontrollen över mig själv, jag vet knappt vad jag säger. Tony vågade inte ens ge sig in i diskussionen, han var rädd att han skulle gå ut och slå ner han.


Kommentarer
Postat av: Anette

Heja dig!!!!! :)

2009-05-21 @ 21:14:16
Postat av: Elvira

Jag förstår Tony där, jag hade nog också gått ner o klappat till honom..men på ett väldigt kärleksfullt o ödmjukt sätt..såklart!;)



hoppas det är avstängt i natt då, håller absolut med om att det va en nonchalant typ..

Annat att störa dig på..hmmm, ja det behöver du ju knappast med såna grannar!



Gjorde förresten åxå Quizen ovan, jag blev Uppfinnar Jocke =) De är svåra att låta bli..ler



Kram kram

2009-05-21 @ 21:26:56
Postat av: Hillevi

Ja, jag blir arg bara jag tänker på det, hade också god lust att gå ner och klappa till han men som tur var hade jag lite självkontroll kvar.

Vad uppfinner du får något, inga billarm hoppas jag L

Kram till er!

2009-05-21 @ 22:53:09
URL: http://hillevitony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0