Rymden!





Jag, Tony och Kim var på föräldramöte i går i Kims skola, det var riktigt trevligt. Barnen hade bakat tårta och så hade dom gjort en poängpromenad. Dom har ju pratat om rymden, så det var en massa frågor om planeter och rymden, det var blåa frågor för föräldrarna och vita frågor för barnen. Hm, kanske att vi skulle ha fått barnens frågor istället, våra frågor var ju inte precis lätta. Kim kom fyra på barnens frågor så han fick ett pris, ett spel. Jag, Tony och Lisa (min syster) hade en lapp tillsammans där vi svarade, vi fick INTE något pris vi hade väl typ fem rätt eller något. Sedan fick vi kaffe och tårta och så fick vi kolla lite vad dom hade gjort under året.

Tony har köpt en bärbar dator, han åkte direkt och köpte den igår efter jobbet. Han har pratat om det jättelänge att han vill ha en Laptop. Jag frågade han hur det kändes att ha så mycket pengar så att han bara kan åka och köpa en dator så där. Han tyckte att det kändes jävligt bra, han har väl ine haft det riktigt så förut i sitt liv.
Jag berättade det för Lisa att Tony hade köpt en Laptop, då svarade hon så här:
- Ja och vi har köpt en ny bil, en ny frys och en ny spis.
Jaha där hade vi inte mycket att komma med *L* Nej riktigt så var det väl inte att dom bara hade gått och köpt det så där utan vidare. Jonas (Lisas kille) har pratat länge om att han vill ha en ny bil, han väntade väl bara på att Jennie skulle få sitt körkort, hon övningskörde ju med honom och han vågade väl inte köpa ny bil förrän hon var klar. Så när dom ändå lånade pengar på banken till en bil så passade dom på att låna lite extra till en ny spis och en ny frys också.


Kommentarer
Postat av: Eva T

Hej Hillevi !

I mitt fall var det så att nog hade jag haft råd till både en och två laptoppar i veckan, en hel elektronikaffär rentav och så är det nog med Tony också. Men vi la det på annat istället.

Jag får också vara glad åt det lilla att kunna köpa en ny micro, en kaffebryggare, däck till den gamla bilen men jag har ett ok liv idag i jämförelse. Bara det att jag/vi lever efter våra liv, så vad är väl en bil......./bal på slottet. Å lån på banken är ju inget att sträva efter men att kunna sätta guldkant på sin vardag är ju viktigt men som sagt den ser olika ut. Ibland är det kanske bara att ha nära och kära att älska.

Stor pingstkram till er allihop.

2009-05-30 @ 11:31:18
Postat av: Hillevi

Hoppas att du också får en riktigt bra pingsthelg

Kram från oss!

2009-05-30 @ 20:49:53
URL: http://hillevitony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0