Dregen!

Tiitade precis på Berg flyttar in på TV, denna gången flyttade hon in hos Dregen. Jag tycker att han är med i varenda program som dom visar nu för tiden. Han är väl snart lika folkkär som Lill Babs, får väl verkligen hoppas att han inte blir som henne. Det är nog ingen risk, han verkar köra sitt eget race. Jag blir mer och mer imponerad utav Dregen ju mer man ser utav honom. Han verkar vara en väldigt sympatisk kille som verkar ha båda fötterna på jorden, hans framgångar verkar inte ha stigit honom över huvudet. Jag fick nästan tårar i ögonen när han berättade om sin pappa som var alkoholist och hade tagit livet av sig när han bara var elva år. Jag tycker att det är jävligt starkt att gå ut i TV och prata om en sådan jobbig och framförallt personlig grej. Han hade varit med när det hände, pappan hade låst in sig i ett rum i lägenheten, hans familj hade försökt att prata pappan till rätta men det hade inte hjälpt. Dom hade sett allt genom en glasdörr när pappan hängde sig. Han berättade att han efteråt fick ångest när han såg frostade glasdörrar och blåa rep, det är ju verkligen inte konstigt. Jag tänkte på min lilla Jennie, hennes pappa tog ju också livet av sig när hon bara var sju år gammal han hängde också sig. Jennie hade i och för sig ingen kontakt med sin pappa dom sista åren på grund utav mig, så hon minns ju inte honom. Men det var ju ändå hennes pappa, hon fick själv välja ifall hon ville gå på begravningen och det ville hon. Efter det så hade hon väldiga problem med att gå in i kyrkor, hon tyckte att det var jättejobbigt. Jennie har alltid tyckt väldigt mycket om Dregen, kanske att dom är tvillingsjälar på något sätt.

Kommentarer
Postat av: ann

Kram till er från mig!

Faster Ann

2009-05-09 @ 16:53:32
Postat av: Hillevi

Hej Ann!

Hoppas att ni inte tycker att det är jobbigt när jag skriver om Krister. Jag försöker verkligen att tänka mig för innan jag skriver något. Hoppas att ni inte tar illa upp, isåfall får ni bara säga till så tar jag bort det.

Ha det bäst!

Kram Hillevi

2009-05-09 @ 18:23:39
URL: http://hillevitony.blogg.se/
Postat av: ann

Hej!

Det är ingen fara, visst hajar man till när man ser bilder och så men det är bara bra, oftast är det bilder man inte sett tidigare så jag tycker det är roligt. Sedan skriver du så fint om homom, där fanns en Krister som inte bara va droger, även om man inte ska gömma hur han levde.

Ha nu en underbar semester!

Kram Ann

2009-05-10 @ 14:19:08
Postat av: Hillevi

Hej Ann!

Ja han var ju egentligen världens snällaste kille, jag har väldigt många roliga och positiva minnen utav honom, det är dom som jag försöker förmedla till Jennie, det var ju liksom det som var han, när han var påverkad utav något så var det ju faktiskt inte han.

Ha det bra du också!

Kram Hillevi



2009-05-10 @ 21:34:34
URL: http://hillevitony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0