Arg!

Det käns som att jag aldrig skriver här i bloggen längre, vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Här kommer iallafall en uppdatering. Jag har jobbat Torsdag, Lördag och Söndag hos en utav mina favoriter, vi är dubbelbemannade där fem timmar varje dag, tjejerna som jobbar där är verkligen jättegulliga så det är bara roligt att vara där. Dessutom så är vi ute och går väldigt mycket och det är ju inte fel.
I Fredags skulle jag och Tony bara åka snabbt till Coop Forum på kvällen och handla lite, vi var väl inne i affären cirka tjugo minuter. När vi kom ut till bilen så var det någon som hade slagit sönder en ruta och tagit bilstereon. Man blir ju bara så förbannad, stereon var jättedålig så den var ju knappast värd någonting men rutan kostade ju desto mer. Som tur var så har Tonys svåger en bilverkstad så han var jättesnäll och fixade det redan idag, Tony måste ju ha bilen till jobbet varje dag. Han lyckades få tag i en begagnad ruta så alltihop kommer att kosta tusen kronor. Det blev ju betydligt mycket billigare än vad vi hade räknat med men det är verkligen inte roligt att lägga pengar på sånt. Man blir bara så himla arg, ska man inte ens kunna parkera bilen utanför en affär utan att den ska bli sönderslagen, det är ju för jävligt.

Kommentarer
Postat av: kicki

Ja du Hillevi sånt där e ju så förbenat trist när det händer...å pengarna vill man ju lägga på annat än på sånt där!!. Vi hade inbrott i golfen för ett tag sen, en mejsel i låset..det låter ju inte dyrt att byta men när de bryter sönder brevid låset så sticker det genast iväg i kostnad. Hoppas att ni har det bra iaf och att det inte blir fler sådana incidenter!!. Kramiz

2009-11-03 @ 10:45:50
URL: http://gammtackan .blogg.se/
Postat av: Hillevi

Hej Kicki!

Jag har blivit väldigt dålig på att blogga och att läsa andras bloggar men jag är inne på din ibland och läser lite. Nej det är inte roligt när man inte får ha sina saker ifred, dom fattar nog inte riktigt hur mycket det kostar när dom förstör saker.

Ha det bra!

Kram!

2009-11-03 @ 23:02:47
Postat av: Eva T

Hej Hillevi !

"Dom" är väl sådana som en del av oss förr. Dom bryr sig nog inte för dom har viktigare saker att tänka på.

Bumerang effekten brukar svischa hårt när den drabbar.

Jag har "drabbats" några gånger sen jag bytte läger och arg ja, men det är så det ser ut.

Jag är glad att inte jag drabbats värre av bumerangen, jag menar ifall det är som de säger att: Allt går igen.

Från det ena till det andra ang pengar,

själv blir jag väl ett par tusen fattigare om nån vecka. Jag var på besiktningen med bilen, behöver fixa bromsarna å nuförtiden har jag inga "gratis" bilmeckare.

Kram och ha en bra helg.

2009-11-06 @ 18:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0