Pussa mig inte!



Kim sa till mig innan han somnade att han inte vågar gå till skolan i morgon, man blir ju jätteorolig och tänker att det måste ju ha hänt något hemskt i skolan, han brukar ju tycka att det är jätteroligt i skolan annars. Jag frågade honom om det var något som hade hänt idag, då svarade han att det är två tjejer som går i nollan som håller på att pussa honom hela tiden. Stackars liten, det kan ju inte vara roligt att bli pussad av tjejer ifall man inte vill det, jag sa till honom att han får säga till dom att dom slutar, han sa att han hade gjort det men att dom inte slutade iallafall. Jag sa att dom tycker säkert om dig och tycker att du är söt, Kim har alltid vart en liten tjejmagnet även när han gick hos sin dagmamma. Vad ska man göra i en sådan här situation, det känns ju lite löjligt att prata med hans fröken om detta.

Kommentarer
Postat av: Eva T

Hej Hillevi !

Det vet jag inte om det är. På något sätt tror jag det kan vara nyttigt för alla inblandade för det handlar ju om att sätta gränser. Att han sagt till att det inte är ok.

Sen att vi vuxna tycker att det är lite gulligt, ja men det är ju oxå "lite" sjukt.

Inte skulle väl vi vilja bli pussade på av kreti och pleti bara för att nån gillade oss.

Nä då hade vi i dagens samhälle skrikit övergrepp eller känt oss kränkta.

För var går gränsen, när det är "gulligt"

Stor kram

2009-09-10 @ 16:08:48
Postat av: Kicki

Ja, det låter ju gulligt att de pussar på honom men det verkar ju va jobbigt för honom...så prata med fröken om det så att de kan hålla lite koll, de behöver ju inte prata med tjejjerna det första de gör men kanske om de vet om det så kan man ju fråga tjejjerna om de frågat Kim om det e ok....då blir det ju mer naturligt och man kan ta det den vägen kanske??...hoppas iaf att det e bra med er, ska tävla på söndag med den fyrbenta igen vilket känns ganska bra just nu men det är ju inte söndag morgon ännu!!L...kramiz å ta hand om varandra!!

2009-09-10 @ 17:28:33
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: tony

Jag frågade Kim om han ville att jag skulle följa med honom till skolan och prata med hans fröken men han ville inte det. Jag sa att då får du ju säga till tjejerna själv att dom slutar pussa dig ifall du inte vill det, då svarade han att dom behöver inte sluta. Idag hade dom inte pussat honom, Kim sa att dom inte gör det varje dag. Kim brukar oftast vilja ordna upp saker själv utan att vi blandar oss i det och det är ju ganska bra, jag tror att han lär sig mycket på det sättet.

Lycka till med Annie på söndag :)

Kram Eva och Kicki ♥♥♥

2009-09-10 @ 17:50:23
URL: http://hillevitony.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Det var jag som skrev och inte Tony :)

2009-09-10 @ 17:53:12
URL: http://hillevitony.blogg.se/
Postat av: Eva T

Hej Hillevi !

Ok då, såååååååå ledsen å besviken jag blev. Hade ju jätte gärna tagit emot en kram av Tony. ;)

Klart att grabben ska fixa själv om han kan, men det är inget fel att påtala saker som pågår i barnvärlden om det går över styr.

Stor kram till er alla.

2009-09-11 @ 16:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0